Skjermdump av artikkel med tittel "Jons batteri kan bli ditt viktigste våpen i kampen mot dyr strøm" med bilde av Jon Helsingeng foran mikrofon

218 unike artikler om strømgigant

— Vi har blitt betydelig mer synlig blant våre viktigste målgrupper, og får spørsmål om hvordan vi jobber med PR i Norge, sier markedssjefen for Eaton i Norge, Torill Bergem Os.

— Vi har lykkes med å nå ut til våre viktigste målgrupper og tatt standpunkt i dagsaktuelle saker som angår oss

Torill Bergem Os, markedssjef Eaton i Norge

Den norske avdelingen til den globale strømgiganten, Eaton, har blitt mer synlig etter at de startet samarbeidet med Iteo. Selskapet tilbyr energieffektive løsninger som hjelper kundene med styring av elektrisk, hydraulisk og mekanisk energi. Totalt har selskapet 98 000 ansatte, og de selger produkter i mer enn 175 land.

Så langt i 2018 har Eaton blitt omtalt i 218 unike artikler. Dette tilsvarer en økning på om lag 90 prosent sammenlignet med 2017.

— Vi har lykkes med å nå ut til våre viktigste målgrupper og tatt standpunkt i dagsaktuelle saker som angår oss, sier Torill som har arbeidet som markedssjef i Eaton i 12 år.

Profilering av administrerende direktør

Administrerende direktør for Eaton i Norge, Jon Helsingeng, har vært synlig blant kjernemålgruppen til Eaton.

— På tross av at Norge er et lite land med få kanaler sammenlignet med andre land Eaton arbeider i, ser vi at norgessjefen er den nest mest omtalte talspersonen for Eaton i Europa, Midt-Østen og Afrika så langt i 2018. Det er imponerende med tanke på at Eaton opererer i mer enn 175 land, sier Torill.

Profileringen av norgessjefen har vekket interessen til Torills kolleger i andre land.

— Vi har fått gratulasjoner og spørsmål om hvordan vi arbeider mot media. Vi har blitt invitert til å delta i interne konkurranser og dele erfaringer, smiler Torill.

Skjermdump av artikkel fra E24 med tittel
I sommer skrev E24 om Eaton sitt «hjemmebatteri» i forbindelse med kommende strømavgifter. Administrerende direktør i Eaton, Jon Helsingeng, viser frem selskapets batteripakke.

Tar del i samfunnsdebatten

Ved å ta standpunkt i viktige samfunnsspørsmål og dele av sin ekspertise har Eaton lykkes med å nå gjennom i samfunnsdebatten om hvordan Norges nye strømnett bør utformes. Dette gjennom radiopodcastfagblader og nasjonale medier.

— Dette er ikke enkle budskap å kommunisere, men vi har lykkes med å dele av vår kunnskap i nasjonale medier noe vi selvsagt er svært fornøyd med, sier Torill og legger til:

— Vi er et selskap med svært høy teknisk kompetanse. Det er derfor godt å ha en sparringspartner i Iteo, som ser saker fra et annet perspektiv og som ikke snakker «stamme-språket» som brukes internt.

Skjermdump av artikkel med tittel
Dette er en av flere kronikker fra administrerende direktør i Eaton, Jon Helsingeng. Denne ble publisert på NRK.no i begynnelsen av året.

Lanserte Norges første hjemmebatteri

I 2018 har selskapet hatt flere viktige produktlanseringer. Deriblant Norges første hjemmebatteri, Eaton xStorage Home.

— Det er utfordrende å kommunisere på en lettfattelig måte hvorfor et «hjemmebatteri» er en fornuftig investering, fordi dette er helt nytt og man må se produktet som en del av løsningen på større samfunnsmessige utfordringer knyttet til kapasiteten på strømnettet. Det fikk vi frem i blant annet E24, forklarer Torill.

Vil du lese mer om våre kunder? Les også: Stor suksess med Huntons nordiske merkevarekampanje.

Relevante innlegg

Få nyheter og våre beste caser rett i innboksen din.

Årets byrå logo
BBN - The world's B2B agency logo
Google Partner
Iteo Hubspot Solution Partner Program
Iteo bra søk