Da nettavisen Altinget startet opp i Norge ønsket de å skape gode rutiner fra salg og markedsføring fra begynnelsen.
– Vi ønsket å innføre smidige markedsførings- og salgprosesser fra dag én. Dette inkluderte verktøy vi kan vokse med over tid, og som vil gjøre det enklere å vinne nye kunder, sier Marius Zachariasen, kommersiell direktør i Altinget.
Valgte Platinum-partner
Altinget er en ny nettavis som spesialiserer seg på politisk journalistikk hovedsakelig rettet mot politiske aktører. Avisen utgir nyheter, analyser, portretter, meningsmålinger, debattinnlegg, spalter, bakgrunn og daglige nyhetsbrev innen nisjene Altinget Arbeidsliv, Altinget Klima og Energi, Altinget EU/EØS, Altinget Løvebakken og Altinget Helse.
Selskapet ble grunnlagt i København i 2000, og avisen ble etablert i Norge i oktober 2022. I dag finnes det redaksjoner i Oslo, Stockholm, Brussel og København.
– Som et lite oppstartsselskap trengte vi en partner med en praktisk, hands-on tilnærming der vi kom raskt i gang. Vi ville skaffe oss god innsikt i både de tekniske prosessene og de operative mulighetene gjennom en partner vi ønsket å jobbe med. Iteo møtte våre ambisjoner i størst grad, sier Zachariasen.
Bruker salg- og markedsføringsmodulene
Et team fra Iteo har bistått Altinget med teknisk implementering, onboarding og opplæring av salgsplattformen Sales Hub og markedsplattformen Marketing Hub.
– Siden vi er såpass nye er vi tilpasningsdyktige, og har muligheten til å bruke beste praksis-metoder uten å være bundet av gammel teknologi og «bagasje». Våre rådgivere fra Iteo har vært uvurderlig gjennom prosjektet. De har guidet oss, gitt solide strategiske anbefalinger, og vært tilgjengelige for å støtte oss hele veien. Fra å ikke kjenne til plattformen har vi på kort blitt veldig gode på HubSpot, forteller Zachariasen.
For oss har Iteo vært en god match, og hele samarbeidet har vært veldig smidig og effektivt.
Vil flytte enda mer over i HubSpot
Altinget selger abonnementer til bedrifter og noen enkeltpersoner, og selger også annonseplasser. De bruker modulen både innen salg og innen markedsføring, der de blant annet lager egne landingssider, kampanjer, annonser til LinkedIn og Facebook, CRM-verktøy, historikk-lagring og alt som har med kunder å gjøre.
Med tiden håper selskapet å kunne flytte enda mer over til HubSpot, og generelt automatisere mer og få bedre integrasjoner mellom de ulike systemene.
– Jeg har selv jobbet som konsulent i 15 år, og vet at hvert byrå har hver sin tilnærming. For oss har Iteo vært en god match, og hele samarbeidet har vært veldig smidig og effektivt, avslutter Zachariasen.
Ønsker du å vite mer om hvordan vi kan bistå med HubSpot? Ta kontakt i dag, så tar vi en uformell prat.