Helle Bjørge som smiler til Jostein Kvinnesland, begge to jobber i Habberstad.

Flere besøk og henvendelser med nye nettsider i Hubspot

Prosjekt Nye nettsider
Kunde Habberstad

Rådgiverne i Habberstad er kjent for bred kompetanse og høy kvalitet, men selv de beste konsulenter trenger iblant litt drahjelp. Det får de nå med nye nettsider, bygget i HubSpot.

Habberstad hadde allerede sine nettsider i HubSpot og var godt kjent med fordelene det kunne gi. Men de gamle nettsidene var rigide og utdaterte.

– Vi hadde kjent på flere utfordringer med den gamle nettsiden og var opptatt av å finne en bedre løsning som over tid var mer fleksibel. Da vi fikk ny profil var det naturlig at nettsiden også fikk et løft, samtidig som vi ønsket å få løst de tekniske utfordringene vi hadde, sier Helle Bjørge, salgs- og markedsansvarlig i Habberstad.

Hun skal legge til rette for at rundt 40 rådgivere har nok å gjøre til enhver tid, og sikre at Habberstad når ut til både eksisterende og nye kunder. I tillegg er det viktig å vise frem menneskene i selskapet og være attraktive for potensielle nyansatte.

Helle Bjørge i Habberstad.
Helle Bjørge.

– På de gamle nettsidene fremstod vi nok litt kantete og umoderne. Vi ønsket å videreføre vår nye profil og farger digitalt, forbedre kundereisen, samt vise frem prosjekter, menneskene og fagmiljøet hos oss. Dette var noen av punktene på ønskelisten da vi kontaktet Iteo for å få råd om hvordan vi burde bygge våre nye nettsider i HubSpot, sier hun.

Iteo utfordret oss mye på innhold underveis. Vi ser nå at dette har gitt oss en mye mer kunderettet nettside enn vi hadde tidligere.

Helle Bjørge.

Fleksibel nettside, uten behov for koding

Ønsket var å bygge en nettside som er mer fleksibel, og som Habberstad lettere kan holde oppdatert og videreutvikle – uten behov for koding. Det var spesielt viktig å ivareta det gode arbeidet som allerede var lagt ned i HubSpot.

– Iteo hadde god kjennskap til HubSpot-plattformen og kunne vise til gode resultater for andre kunder. I tillegg kjente vi at kjemien var der fra første stund. Iteo forstod våre forretningsmål og behov, og turte å utfordre oss både i innsalgsfasen og underveis. Vi har lært mye om oss selv i prosessen, sier Bjørge.

Hun peker på gode workshops, god prosjektledelse og en tydelig fremdriftsplan som viktige suksessfaktorer.

– Vi kom raskt i gang med innsiktsfasen og ble geleidet gjennom prosessen på en svært god måte. Siden vi kom til Iteo med en helt fersk identitet og profil, var vi spente på hvordan dette ville løses på nett. Iteo tok det nyutviklede designet videre til web på en god måte. Å ha med en egen webdesigner i prosjektgruppen var svært nyttig. Vi er veldig begeistret for sluttresultatet, sier hun.

I tillegg ble det i prosessen jobbet mye med innhold. Både språk, budskap og bilder havnet under lupen. Det ble også jobbet metodisk med søkeord og søkemotoroptimalisering (SEO), for å sikre at Habberstad blir mer synlig i organiske søk på Google.

– Iteo utfordret oss mye på innhold underveis. Vi ser nå at dette har gitt oss en mye mer kunderettet nettside enn vi hadde tidligere. Vi ble oppfordret til å skrive kortere, mindre om oss selv og mer om det kundene trenger å vite, sier Bjørge.

Vi opplever at vi får flere besøkende og flere henvendelser via nettsidene. Flere finner oss på Google og vi fremstår mer attraktive enn før.

Helle Bjørge.

Enklere å bruke, vedlikeholde og videreutvikle

Resultatet er en nettside som de ansatte er stolte av. Den er enklere å både bruke, vedlikeholde og videreutvikle, og rådgiverne bruker den ofte i kundemøter for å vise frem leveranser og hvem Habberstad er.

– Dette var en stor investering for oss, som helt klart har gitt verdi. Vi opplever at vi får flere besøkende og flere henvendelser via nettsidene. Flere finner oss på Google og vi fremstår mer attraktive enn før. Det du møter på nettsiden er slik vi er på innsiden, sier hun.

Selv om den nye nettsiden var et stort prosjekt i seg selv, er det nå den viktigste jobben begynner. Innhold skal oppdateres, leads skal følges opp og kundereisen skal bli enda bedre ved å utnytte funksjonalitet og innsikt i HubSpot. Nettsiden er selve navet i dette arbeidet.

– Med Iteo som sparringspartner er jeg sikker på at vi skal få utnyttet HubSpot til det fulle, og at enda flere skal få øynene opp for Habberstad og hva vi kan levere, sier hun.

Få nyheter og våre beste caser rett i innboksen din.

Årets byrå logo
BBN - The world's B2B agency logo
Google Partner
Iteo Hubspot Solution Partner Program
Iteo bra søk